top of page

Mutatjuk. Mit okozott a 2024-es inflációkövető díjemelés



az elmúlt évek mumusa az infláció

Ahogy az várható volt, a telekommunikációs szolgáltatók az előző évi éves inflációhoz kötve kénytelenek voltak növelni szolgáltatásaik árát. 2023-ban átlagosan az infláció 17,6% és ehhez is igazodott majdnem az inflációkövető díjemeléseket is.


a Vodafone 15,4 százalékkal,

  • a Yettel 15,3 százalékkal,

  • a Telekom pedig 15 százalékkal emelte meg a havi előfizetési díjait március elejétől.


Ezen áremelések természetesen érezhetőek. Jelentős áremelés, kevés változás. De azért van! Azért kapunk valamit is vissza a szolgáltatóktól. Legfőképp megváltoztattak jó egy pár csomagot, átláthatóbbá és kényelemesebbé tették őket.

A Telekom megtartotta a nagy variációs lehetőséget biztosító hang- és adatcsomag-kombináló rendszerét, azonban a hangcsomagoknál és az adatcsomagoknál itt is megfigyelhető az egyre átláthatóbb, egyszerűbben követhető választék. Az NMHH elemzése szerint különösen a Telekom és a Vodafone esetében szembetűnő a korlátlan hang-, illetve adatkeretek előtérbe kerülése a díjcsomag-kínálatban, de mindhárom vállalat esetében jól észrevehető tendencia, hogy egyre több szolgáltatást igyekeznek beépíteni a havidíj fejében nyújtott szolgáltatások körébe, hogy ezáltal minél alacsonyabb arányt képviseljenek az esetleges forgalomfüggő tételek a bevételeik között. A klasszikus mobiltelefon-szolgáltatások, a hang- és adatszolgáltatás mellett a havidíjba beépített választható lehetőségek között megjelentek a mozicsatorna-előfizetések (HBO MAX, Netflix) és a net biztonságot kínáló szolgáltatások (Biztonság, Netpajzs) is. Továbbá bizonyos, régebbi díjcsomagok felszámolásra kerültek, ami miatt sok felhasználó kénytelen az új csomagok között válogatni.

A szolgáltatók előszerettettel hívja díjkorrekciónak az inflációkövető díjnövekedést

Ennek a szolgáltatók által nevezett díjkorrekciónak a nagy nyertese a Telekom. Az előző évhez képest bevételüket a fent említett, majdnem 15%-al sikerült megemelniük.


Ami a részleteket érinti: a cég teljes bevételének legjelentősebb részét adó mobil szegmens 14,8 százalékkal nőtt (131,7 milliárd forint). Ez részben a szolgáltatásoknak, részben a magasabb volumenű készülékértékesítésnek köszönhető.


A vezetékes bevételek 16 százalékkal bővültek (72,2 milliárd forint). Ezt a szegmenst elsősorban a vezetékes szélessávú és TV-szolgáltatások emelték, de ezekkel párhuzamosan itt is nőttek a készülékértékesítésből származó bevételek.


A rendszerintegrációs és informatikai (RI/IT) bevételek 13,9 százalékkal hoztak többet, mint egy évvel korábban (25,3 milliárd forint). Ez mindenekelőtt a nagy értékű magyarországi projekteknek köszönhető. (A szegmens költségei ennél kicsit jobban, 16,4 százalékkal nőttek.)


A BestFleet csomagjaival akár felére is csökkentheted havi kiadásaid

Ha nem szeretnél továbbá megnövekedett tarifadíjakat fizetni tartozz közénk. Csomagjainkat megtalálod itt: www.bestfleet.hu

Коментари


bottom of page