top of page

Kínában többen fizetnek mobillal, mint ahányan az EU-ban laknak

Az év végére meglehet az 500 millió felhasználó, ami nem csak számszerűen, hanem a mobil fizetés ottani elterjedtségét tekintve is páratlan lenne. Más kérdés, hogy az átlagos kínai felhasználó harmadannyit sem költ, mint egy brit vagy egy amerikai.


Kínában az év végére már több mint félmilliárd ember használja majd a telefonját az értékesítési pontokon való fizetésre a fizikai boltoktól az éttermeken át az online áruházakig. Ez a szám több mint 40 százalékos penetrációnak felelne meg, ami a legmagasabbnak számít a Statista 44 országra kiterjedő Digital Market Outlook jelentésében. Ebből kiderül, hogy Kínában hagyományosan rengeteg kisvállalkozás szolgálja ki az ügyfeleket, a hitelkártyák használata soha nem terjedt el széles körben, az említett vállalkozások pedig átugrottak egy lépcsőfokot, és a készpénzről közvetlenül a mobil fizetési alkalmazásokra tértek át.

A felhasználók száma azonban csak egy dolog, egy másik dolog pedig az egy ügyfelre jutó éves tranzakciós érték, ami egyelőre lényegesen magasabb az Egyesült Államokban és számos európai országban, mint az Egyesült Királyságban vagy a skandináv országokban. 2022-ben az átlagos kínai fogyasztó a Statista által idézett előrejelzések szerint csaknem 4 ezer amerikai dollárnak megfelelő összeget költ majd el a fizetési alkalmazásokon keresztül, míg az Egyesült Királyságban ugyanezt 14 ezer, az USA-ban pedig majdnem 13 ezer dollárra teszik.



Mobilfizetés 2022

Általánosságban elmondható, hogy Ázsia más fejlődő országaiban, így Indiában vagy Vietnamban a mobil fizetés elterjedtsége meghaladja a világátlagot, de az ügyfelenkénti átlagos költés még mindig rendkívül alacsony. A hazai helyzettel kapcsolatban az OTP Bank tette közzé nemrégiben saját kutatási eredményeit, amelyekből az derült ki, hogy honfitársaink kétharmada használ telefonján valamilyen mobil fizetési megoldást vagy pénzügyi alkalmazást (ez utóbbi nyilván nem egyenlő a mobil fizetéssel). A fejlődést mindenesetre számos tényező segíti a népességfogyás mint egyetlen lényeges negatív faktor ellenében, legutóbb például a Yettel indította el májusban a saját mobil fizetési platformját.

Comments


bottom of page